PedreraArtlab: tota una experiència, per Alícia Vogel

Aquest mes d’abril la creativitat ha inundat el nostre auditori amb el nou cicle PedreraArtlab, amb què  impulsem els joves artistes per tal de potenciar el talent, la creativitat i la versatilitat amb una proposta única i diferencial. Aquest nou cicle vol ser un altaveu per als joves creadors i estimular el talent creatiu tot posant en relació nous grups musicals de l’escena independent amb joves creadors, instituts i escoles de disciplines artístiques de referència. Enguany ha tingut especial protagonisme la fotografia.

En aquesta entrada us volem parlar d’una de les sessions, que va reunir Marion Harper -una jove cantant de només dinou anys, amb molt talent- amb joves artistes del segell Luup Records, el passat 14 d’abril. En aquesta sessió hi van aportar creativitat i màgia a la música de la Marion Harper, la il·lustradora Alícia Vogel, la fotògrafa Mariona Álvarez i el videograf Guillem Costas.

El concert que vam poder viure va ser fantàstic, però per entendre més aquest procés creatiu en què és van involucrar els diversos joves artistes, hem demanat a l’il·lustradora Alícia Vogel que ens expliqui què va significar per a ella participar en aquest projecte:

“Sóc Alícia Vogel i no sé encabir-me en una sola disciplina artística. Tinc la descomunal sort de formar part de la família Luup, la íntima i creixent discogràfica de Blanes que ha mimat i fet créixer el talent de la cantant Marion Harper. He col·laborat amb Luup Records des de molt abans que jo mateixa triés encaminar-me al món de l’art, i el treball amb ells sempre s’intueix de la manera més desitjada per qualsevol artista, i és que les simbiosis no han parat de ploure, fins a arribar al gran projecte de La Pedrera.

Projecció del treball de l'Alícia Vogel en el concert en directe

Projecció del treball de l’Alícia Vogel en el concert de Marion Harper i Luup Records dins de PedreraArtlab

Vaig rebre un mail de la Meri Fernández ple d’eufòria amb les paraules Marion Harper, concert, il·lustracions, Pedrera, abril. I un “t’apuntes?”. El sentiment del “sí, vull” rotund de fins que la mort us separi deu ser molt semblant a aquest.  La fe i devoció de Luup cap a l’art és sincera i això els fa més especials; el creure  cegament en un projecte on la música de Harper, el vídeo de Guillem Costas, la fotografia de Mariona Álvarez i la il·lustració d’ Alícia Vogel puguin cohabitar i potenciar totes les disciplines formant un tot explosiu i únic, concordant amb la força del mateix edifici.

Il·lustracions d'Alícia Vogel per PedreraArtlab

Il·lustració d’Alícia Vogel per PedreraArtlab

Vam reunir-nos per fer un brain storming d’idees, suggerències, referents, estètica visual, acotament amb l’espai, possibilitats i  limitacions. Sobre tot limitacions, ja que va ser un veritable sprin a contrarellotge; l’empatitzar amb les cançons, l’inventar els símbols i dibuixos, el crear les stopmotions frame per frame per fer les animacions a les il·lustracions i l’edició dels vídeos, s’ha fet en dues setmanes. Jo no havia vist mai els meus dibuixos moure’s, mai havia fet créixer una planta, ni havia vist una de les meves mans dibuixades moure els dits. I puc dir que ha estat el repte més intens i gratificant al que m’he encarat fins al dia d’avui.

Il·lustracions d’Alícia Vogel per PedreraArtlab

Il·lustració d’Alícia Vogel per PedreraArtlab

Sempre he cregut que la música és un estat, un moure’s i remoure’s, per dins i per fora, un sentiment fet so i silenci i encara que les lletres expliquin històries i les paraules tinguin el significat explícit que té cada paraula, cada subjectivitat entendrà, viurà, vibrarà i patirà de diferent manera la mateixa cançó, i és per això que el plantejament de la meva part, les il·lustracions, ha estat enfocat en intentar trobar l’aspecte més metafòric convertit a símbols molt o poc literals, buscant la intensitat en el suggerir i en la interpretació a mitges de les lletres, per tal que l’espectador pogués viure un reforç visual però sense ser acaparador ni col·lapsant.

Il·lustració d’Alícia Vogel per a PedreraArtlab

Per tot això, també, s’han utilitzat tècniques molt properes, molt íntimes i familiars; llapis, retoladors i alguna tinta,  mostrant de manera fidedigne el traç més sincer i instintiu, per un parlar de tu a tu introspectiu.”

Alícia Vogel, il·lustradora i fotògrafa