#apadrinaunpiano, per Gemma Gascon

Fa uns dies, a l’acte d’inauguració del curs acadèmic de l’Esmuc, un graduat feia un petit gag on explicava una situació que sovint vivim els que hi estudien i els que hi treballem i es preguntava “Què és l’ESMUC?”

L’Esmuc és l’Escola Superior de Música de Catalunya, el centre d’educació superior d’iniciativa pública del nostre país, o dit de manera planera, la universitat dels músics. Potser per a alguns és desconegut encara, tal com deia el gag, però ara que celebrem els nostres primers 15 anys sabem que l’Esmuc ja forma part de les paraules estranyes del nostre lèxic particular.

Durant tot aquest temps, són molts els músics que han passat per les aules de l’Escola: noms com Sílvia Pérez Cruz, Joan Magrané, Xavier Sabata, Marco Mezquida són part del gruix de músics, compositors i totes les professions que directament es deriven de l’estudi de la música que formen part de la nostra comunitat de graduats, que són, en definitiva, “gent Esmuc”, i escampen pel món la seva mirada particular a la música i també, d’alguna manera, el seu pas per l’Escola.

Lluny de tot això, però també en relació al pas d’aquests 15 anys de vida, a l’Escola cal renovar els pianos que s’utilitzen diàriament a les aules. Aquesta renovació es transforma en el projecte #apadrinaunpiano que inclou la recuperació d’una part del valor de l’instrument mitjançant la venda o subhasta, l’aportació de l’administració i una acció de mecenatge implicant la societat, fent-li saber el què ens cal i demanant-li la seva participació, dirigint-nos a empreses, a negocis i a particulars que vulguin fer una aportació personal.

I quina forma li podíem donar, a tot plegat?

Un concert. Un concert d’algú que ha viscut l’Escola i ha utilitzat aquests pianos. Per això recorrem a aquesta comunitat de graduats que tan bé coneix l’escola i el seu equipament i l’impliquem en un propòsit tan important i concret com el del manteniment dels instruments. Ens agrada pensar que, d’alguna manera, a la vegada que construïm una “història de l’Esmuc” oferim al públic l’oportunitat de gaudir del gran talent d’antics alumnes.

Marco Mezquida i el piano apadrinat

L’Espai òptim: La Pedrera

Quan vam trucar a la porta de la Pedrera se’ns va obrir de bat a bat, i el mes de març d’aquest 2015 que ara acabem vam començar plegats l’aventura d’Apadrina un piano”, una campanya  que aglutina aquests tres elements que acabem d’enumerar: la comunitat de graduats de l’Esmuc, la renovació dels pianos de l’escola i la nova complicitat amb una institució com la Fundació Catalunya-La Pedrera.

El primer concert va ser el dia 27 de maig, i vam tenir el plaer de comptar amb Marco Mezquida, probablement el pianista amb més projecció del panorama del jazz del nostre país. Aquest mes de desembre continuem amb Adrian Blanco, un graduat del Departament de Música Clàssica i Contemporània que ha seguit la seva formació a la Manhattan School of Music i ens oferirà un concert el dia 21. Podeu trobar més informació i compra d’entrades aquí.

La col·laboració de les dues institucions està garantida per un cúmul de complicitats i il·lusió per projectes compartits tant de l’Esmuc com de La Fundació Catalunya – La Pedrera, a qui agraïm la voluntat tant ferma de suport al jove talent musical del nostre país.

Gemma Gascon

Oficina Alumni

Esmuc (Escola Superior de Música de Catalunya)

This entry was posted on 11 Desembre, 2015 by in Música and tagged , , , , , , .