Converses a La Pedrera 2015 online

L’any 2015 ha vist una nova temporada de Converses a La Pedrera, una proposta que fomenta espais comuns de trobada entre personalitats internacionals amb d’altres de pes local en els diferents àmbits del món cultural. Aquests encontres vertebren una sèrie de xerrades que, a partir de les especialitzacions de cadascun dels convidats, permeten debatre i reflexionar sobre la contemporaneïtat en sentits més amplis.

La iniciativa, que la Fundació Catalunya – La Pedrera promou conjuntament amb Arcàdia, ha completat enguany la seva sisena edició amb protagonistes tan variats com Sir John Eliot Gardiner, John Gray i Nilüfer Göle, i ara les tres sessions estan disponibles al nostre canal de Youtube.

El dia 26 de maig, vam començar amb Sir John Eliot Gardiner, un dels directors musicals més transcendents dels nostres temps, que va conversar amb Ramón Andrés, també músic i assagista.

Podeu veure la versió en català de la Conversa:

I aquí en versió original en anglès:

Vam reprendre el cicle el 5 d’octubre amb John Gray, filòsof i politòleg britànic, que va debatre amb Ferran Saez Mateu, doctor en filosofia per la Universitat Ramon Llull.

També hi tenim accés en català:

I en versió original en anglès:

Finalment, el 19 d’octubre cicle es va completar amb la sociòloga turca Nilüfer Göle i Dolors Bramon, Professora de l’Institut de Ciències Religioses de Barcelona i emèrita de la Universitat de Barcelona i de l’Institut d’Estudis Catalans.

Aquesta és la versió en català:

I aquesta és l’original francesa:

Val a dir que una última conversa prevista al novembre amb Michel Serres, filòsof francès, va haver de ser cancel·lada per motius de salut. Tant de bo puguem celebrar-la en edicions futures… I bé, a la Fundació estem ja en marxa preparant les Converses a La Pedrera de l’any vinent… Esperem aviat poder donar notícies!

This entry was posted on 5 novembre, 2015 by in Pensament i literatura and tagged , , , , , , .