Pomés a Madrid

Flashback, l’exposició de Leopoldo Pomés organitzada i produïda per la Fundació Catalunya-La Pedrera que s’ha pogut veure a la Casa Milà de març a juliol d’enguany durant divuit setmanes, ens va permetre fer-nos una extensa i precisa idea de qui és i com és l’obra d’aquest gran creador. Pomés va destacar en camps tan diversos com la fotografia, la publicitat, el cinema, el dibuix, la poesia i en el món de la gastronomia, entre d’altres, tenint sempre com a gran referent i element vertebrador, la imatge.

Leopoldo PomésL’extraordinari Pomés que vam poder gaudir a La Pedrera (han passat per la sala d’exposicions 117.964 persones) ha estat una de les mostres de fotografia més vistes a casa nostra en els darrers anys.
Enguany aquesta exposició es pot veure, des del passat 10 de setembre i fins al 22 de novembre a Madrid, a la Sala Canal de Isabel II, un indret si més no, curiós. La sala d’exposicions que l’acull, al barri de Chamberí, és un antic dipòsit d’aigües, de quatre plantes a l’interior, unides per unes escales i estructura metàl·lica central que confereix un aire industrial però alhora dota l’espai en conjunt d’una llum, caliu i ambientació especial.

Exterior exposició

Julià Guillamon, el comissari, ha sabut fer una adaptació exquisida del projecte al nou espai, canviant ordre i creant nous agrupaments de fotografies i noves perspectives d’enfoc que li confereixen una visió una mica diferent a la de Barcelona. La lluminositat, la sensualitat i la sofisticació, alguns dels adjectius que defineixen l’estil Pomés, s’aprecien en tota la seva plenitud. Des de les primeres fotografies de Barcelona i el grup Dau al Set, passant pels retrats, les fotografies d’anuncis i nous productes de consum, modernisme i Gaudí, la part empresarial lligada als restaurants fins a la publicitat de la televisió, tot obeeix a una disposició temàtica ascendent. A la part més alta de l’edifici, en un espai gairebé íntim amb unes còmodes butaques, dins d’una cúpula invertida, s’acaba l’exposició amb el documental sobre Pomés en una monumental pantalla.

Cúpula interior exposicióIMG_2665L’exposició, organitzada per la Comunidad de Madrid, té aproximadament les mateixes fotografies que a Barcelona. Des de Canal d’Isabel II s’han muntat alhora una sèrie d’activitats complementàries setmanals. Cada dimecres a les 19h hi haurà visites guiades a càrrec de d’estudiosos o gent vinculada directament amb la fotografia com el mateix comissari, Julià Guillamon, Laura Terré, Pepe Font de Mora i Publio López Mondéjar. Així mateix, s’ofereixen visites individuals o per grups i tallers de laboratoris de llum i retrat.

Obres exposades

Per a qui no va poder veure l’exposició a Barcelona, aquesta és una bona excusa per fer una escapadeta a Madrid. Val la pena!

This entry was posted on 21 setembre, 2015 by in Exposicions and tagged , , .